Utsetting av fisk

Torsdag 18.juni ble det satt ut rundt 1700 2-årig fisk ved nordenden av Aursjøen. Fisken ble båret ut med bøtter og så ut til å være av god kvalitet. Skulle du i løpet av juni/juli få fisk på rundt 20 cm som mangler fettfinne, så anbefales det å slippe den ut igjen, da den enda ikke egner seg som matfisk. Den 2-årige fisken er stor nok til at den fort går inn i garn, gjeldende fiskeregler krever derfor maskevidde på 39mm eller større. Utfyllende fangstrapporter er verdsatt og gir et godt og viktig grunnlag for videre forvaltning. Legg gjerne ved bilder og send på e-post til eresfjord.vistdal@fjellstyrene.no om du ikke rapporterer via inatur.

Neste
Neste

Besøk på settetfiskanlegget i Eikesdalen